Sikker Slank-programmet gør vægttab overkommeligt

Sikker Slank-programmet
Hold det enkelt. Det er svært nok i forvejen. Sikker Slank programmet gør det overkommeligt.

Sikker Slank-programmet i to enkle trin

Du behøver “kun” at gøre to ting, for at løse dine vægtproblemer:

  1. at arbejde fokuseret på at øge din kosts slankeværdi (mere om det lige om lidt)

  2. at løse de udfordringer du har med at øge din kosts slankeværdi.


Du er blevet overvægtig, fordi du har indtaget flere kalorier, end din krop var i stand til at forbrænde. Det er klart nok. Det er også indlysende, at du sandsynligvis bliver nødt til at skabe og fastholde et kalorieunderskud i lang tid, for at opnå det vægttab, du ønsker. Og — som du ved — er det lettere sagt end gjort.

Det er kun realistisk at fastholde et kalorieunderskud, hvis du lærer at indtage færre kalorier på en måde, som du kan holde ud og efterhånden lærer at holde af.

Det handler mest om, hvordan du indtager færre kalorier, end du forbrænder.

1) Spis mad med høj slankeværdi

Det interessante er, at du både kan gøre det lettere for dig selv og væsentlig øge dine chancer for succes, når du er helt fokuseret på at spise nok mad med høj slankeværdi.

Vi bruger ordet slankeværdi som en betegnelse for den samlede vurdering af de egenskaber ved et fødemiddel, der kan spille en rolle i forbindelse med vægten — både på kort og længere sigt.

Forstå først og fremmest den grundlæggende ide med fødevarernes slankeværdi, og hvorfor den er afgørende for din succes. Læs bogen Slankeværdi — nøglen til vægttab, og brug tabellerne i bogen til at indføre en kost med høj slankeværdi. Du kan også kort læse om slankeværdig i denne artikel på kalorietabel.dk, og bruge tabellerne på kalorietabel.dk til blandt andet at se fødevarernes kalorieindhold og slankeværdi.

Det er ikke sandsynligt, at det er al ny mad, du bryder dig om i starten. Det er klart nok. Du har vænnet din krop til bestemte fødevarer, og du har dine livretter. Men hvad du kan lide og har lyst til er i stor udstrækning en vanesag, og med lidt tålmodighed kan du lære at vælge og tilberede sund mad med høj slankeværdi, så du holder af den.

2) Klar dine udfordringer på den bedste måde

Hele ideen med Sikker Slank-programmet er, at du lærer at tackle de problemer og udfordringer, du har med at indføre kostvaner, der har tilstrækkelig høj slankeværdi til, at du både taber de overskydende fedtkilo og bliver i stand til at fastholde de vægttab, du opnår.

Der er flere problemer forbundet med at indføre en kost med høj slankeværdi, end man umiddelbart skulle tro.

Alle ti punkter beskrevet i bogen Sikker Slank — tab dig på en sund og sikker måde og flere af de mulige udfordringer, der er beskrevet i artiklen om udfordringer, kan være relevante for dig.

Det er vitterlig hundredvis at mulige løsninger på individuelle problemer og udfordringer. Brug derfor den fornødne tid og energi på at finde, indføre og holde fast i brugbare løsninger på dine udfordringer.

De eneste problemer og udfordringer, du behøver at koncentrere dig om, er dem, der forhindrer, at din samlede kost har tilstrækkelig høj slankeværdi. Alt andet er stort set uden betydning.

Gå dig til gode løsninger

Gåture er godt for både krop og psyke, og de kan have en særlig ekstra funktion, når du skal løse problemer og klare udfordringer. Du kan nemlig lære at bruge daglige gåture på en måde, så de i stor udstrækning:

  • modvirker stress
  • får kreativiteten til at stige
  • har en positiv indvirkning på humøret
  • forbedrer regulering af blodsukker og hormoner
  • er med til at forebygge en lang række sygdomme
  • forbrænder kalorier.

Gåture kan indirekte afgøre, hvordan dit slankeprojekt kommer til at forløbe, og om du får succes!

Der er mange eksempler, og videnskabelige undersøgelser der bekræftet, at gåture gør os mere kreative og forbedrer vores evne til at løse problemer. Gør derfor gåture (og gerne lange gåture) til en fast daglig rutine.

Nyd naturen på dine gåture samtidig med, at du bruger tiden eller noget af tiden på at overveje og gennemtænke de problemer og udfordringer, du har med at gøre slankeværdien af din kost tilstrækkelig høj. Du vil opdage, at du ofte får gode ideer og kommer på mulige løsninger, der kan afprøves.


Når du bestemmer dig for at indføre sundere og mere slankende kostvaner, er det vigtigt at overvinde din naturlige og indbyggede tilbøjelighed til at foretrække de hurtige og lette løsninger, og i stedet kun satse på at gennemføre gode løsninger, der også fungerer på længere sigt.

Gør nye kostvaner — og nye gode løsninger på dine udfordringer — til vaner. Vær tålmodig. Det tager tid at indføre nye vaner.

Det er ændringen, der kan være svær og en stor udfordring. Når først, du har indført en ny vane, går resten næsten af sig selv.

Print evt. denne side ud og brug nedenstående tjekliste.

Tjekliste:

Ultra kort/simpel tjekliste med det vigtigste. Print evt. ud:

______ Forstå slankeværdi, og hvorfor mad med høj slankeværdi er nøglen til vægttab. Læs bogen Slankeværdi — nøglen til vægttab.
______ Gør det så let som muligt at vælge og spise mad med høj slankeværdi, og gør det så besværligt som muligt at vælge mad med lav slankeværdi. Læs evt. mere om at ændre vaner i bogen: Kunsten at ændre vaner
______ Gør daglige gåture til en vane. Brug dine gåture til eftertanke og til at finde mulige løsninger på udfordringer — både dem, du har nu og dem, du sandsynligvis vil støde ind i senere.
______ Brug de tekster og links, som du finder under udfordringer til at finde mulige løsninger på problemer og udfordringer, som du evt. har med at gøre en kost med tilstrækkelig høj slankeværdi til en vane, som du holder af.